Kan je druivenpitolie vervangen door een andere soort olie?

Ik wil graag pistache marsepein maken waarvoor ik maar 20ml druivenpitolie nodig heb.

Toegevoegd na 11 minuten:
Is het ook mogelijk om gezouten pistache-noten te nemen i.p.v ongezouten? En dan wassen, koken om het zout en de velletjes eraf te krijgen. Het dichtstbijzijnde winkel die ongezouten pistache-noten verkopen ligt ligt nogal ver vandaar....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
11K

Het beste antwoord

Het vervelende van andere olieen is dat ze of teveel smaak hebben of dat ze bij koeling 'stollen'. Druivenpitolie heeft dat niet en wordt daarom hierbij aanbevolen. Als je houdt van zelf dingen maken kun je de rest van je druivenpiolie gebruiken voor bijvoorbeeld mayonaise, ook die is dan goed te bewren in de koelkast.